תאילנד היא מדינה בדרום-מזרח אסיה הגובלת בקמבודיה, מלזיה, לאוס ומיאנמר (לשעבר בורמה).

שטחה עצום, מעל 500,000 קמ"ר עם אוכלוסייה של כ-68 מיליון תושבים. המדינה מאופיינת במגוון אתני ודתי עשיר.

תאילנד היא מדינה בודהיסטית בעיקרה, אך יש בה גם מיעוט מוסלמי. בכתבה זו נסביר מעט על הרכב האוכלוסיה, הדתות ומיקום אזרחי המדינה.

הרכב האוכלוסייה

האוכלוסייה התאילנדית מורכבת ממספר קבוצות אתניות, כאשר הגדולה שבהן היא הקבוצה התאית, המהווה כ-75% מהאוכלוסייה. הקבוצה הסינית מהווה כ-14% מהאוכלוסייה, והקבוצות האתניות האחרות מהוות כ-11%.

דת וחברה

הדת הדומיננטית בתאילנד היא הבודהיזם, המאמינים בו מהווים כ-94.6% מהאוכלוסייה. המוסלמים מהווים כ-4.6% מהאוכלוסייה, והם מתרכזים בעיקר בדרום המדינה. הנוצרים מהווים כ-0.7% מהאוכלוסייה.

הבודהיזם הוא חלק חשוב מהתרבות והחברה התאילנדיות. הדת משפיעה על חיי היומיום של רוב התאילנדים, והיא נוכחת בכל תחומי החיים, החל ממשפחה וקהילה וכלה בפוליטיקה וממשל.

הנזירים הבודהיסטים זוכים להערכה רבה בתאילנד. בעבר, כל גבר צעיר בממלכה, כולל המלך, היה חייב לחיות כנזיר בודהיסטי לפחות לתקופה קצרה בטרם הגיעו לגיל עשרים. גם כיום, רבים מהצעירים בתאילנד הופכים לנזירים, בעיקר תושבי הכפרים, העניים יותר.

המקדשים הם מרכז החיים החברתיים והדתיים בתאילנד. הם משמשים לא רק לפולחן דתי, אלא גם לאירועים חברתיים, חינוך ועוד.

תאילנד היא מדינה דמוקרטית המעניקה חופש דתי מוחלט לכל אזרחיה, ללא קשר לדתם או למוצאם. חופש זה מעוגן בחוקת המדינה.

היבטים גאוגרפיים של תאילנד

המדינה מאופיינת במגוון גאוגרפי עשיר, הכולל יערות גשם טרופיים, חופים ארוכים, הרים גבוהים ועוד.

יערות גשם טרופיים

חמישית משטח תאילנד מכוסה ביערות גשם טרופיים, שהם ביתם של מגוון עשיר של בעלי חיים וצמחים. היערות ממוקמים בעיקר באזור הצפון והמזרח של המדינה.

חופים

לאורך קו החוף של תאילנד, באורך של כ-3,219 ק"מ, ישנם חופים רבים, חלקם חוליים וחלקם סלעיים. החופים ממוקמים בעיקר באזורים הדרומיים והמזרחיים של המדינה.

הרים

הנקודה הגבוהה ביותר בתאילנד היא פסגת הר דוי אינת'אנון, המתנשאת לגובה של 2,576 מטרים. ההר ממוקם בצפון המדינה, שזה אחד מהטיולים שאנחנו ב red brick לוקחים אתכם אליו, מטיילים יקרים.

אזורים טופוגרפיים

תאילנד מחולקת לארבעה אזורים טופוגרפיים עיקריים:

אזור הצפון ההררי: אזור זה מתאפיין בהרים גבוהים, יערות גשם טרופיים ומרבצים של מחצבים.

המישור הפורה במרכז: אזור זה מתאפיין במישור נרחב, המיוער בחלקו ובו שדות חקלאיים רבים.

הרמות הצחיחות למחצה בצפון מזרח המדינה: אזור זה מתאפיין בהרים נמוכים, יערות דלילים ומישורים צחיחים למחצה.

חצי האי הדרומי הטרופי, מרובה האיים: אזור זה מתאפיין בחופים ארוכים, הרים נמוכים, יערות גשם טרופיים ומספר רב של איים, שם ריכוז האיסלאם התאילנדי התיישב.

היבט ביטחוני לישראלים

אחרי שסקנו את תאילנד, ניתן לראות כי מבחינה ביטחונית, אפשר להיות רגועים. מעבר לעובדה שמרבית האוכלוסיה המוסלמית נמצאת בדרום, חשוב להבין שמרביתם אינם עויינים לתיירים, לא חשוב מאיזו דת הם. חשוב שתדעו כי גם לא נרשמו ניסיונות פגיעה בתיירים בדרום תאילנד ובטח שלא באיזורים האחרים במדינה.

יתרה מכך, הטיולים שלנו, רד בריק תאילנד, מתקיימים בצפון תאילנד, שם ריכוז האוכלוסיה הינו בודהיסטי, איזור בטוח לחלוטין, ידידותי ונעים לתיירים.

הם כל כך מורגלים לתייר הישראלי, שחלקם אפילו יודעים כמה מילים בעברית.

אז אם אתם רוצים להזמין טיול ג'יפים צ'אנג מאי, ביקור אצל שבט ארוכות הצוואר, או כל טיול אחר באזור צפון תאילנד, אתם יכולים לעשות זאת ללא חשש. ותמיד תזכרו, מדינת ישראל מפרסמת אזהרות מסע, כך שתמיד טוב להתעדכן לפני הזמנת טיסה לכל מקום בעולם. בתאילנד, אין כזו 🙂